Zasady zgłoszenia podejrzenia wady jakościowej produktów leczniczych |
Przypominam, że zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 marca 2008 r. w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu wstrzymywania i wycofywania z obrotu produktów leczniczych i wyrobów medycznych (Dz. U. Nr 57, poz. 347) kierownik apteki lub punktu aptecznego, jak również osoby wykonujące zawód medyczny tj.: lekarz, pielęgniarka, felczer, ratownik medyczny po otrzymaniu zgłoszenia podejrzenia braku spełnienia wymagań jakościowych produktu leczniczego niezwłocznie zawiadamia Wojewódzki Inspektorat Farmaceutyczny w Rzeszowie.
Zgłoszenie następuje w formie pisemnej na formularzu, którego wzór znajduje się w treści rozporządzenia. Dodatkowo obowiązkiem zgłaszającego jest zabezpieczenie produktu leczniczego, co do którego zachodzi podejrzenie, że nie odpowiada ustalonym dla niego wymaganiom jakościowym, umieszczając go lub jego pozostałość, w trwale zamkniętym opakowaniu z napisem „produkt leczniczy zabezpieczony – podejrzenie braku spełnienia wymagań jakościowych”. Dane kontaktowe do zgłaszania wad jakościowych produktów leczniczych:
|
Zamieścił: Adam Zimny |